Offerna.com

مرتضي يهدي الأهلي صفقة الموسم ليعيد البطولات لناديه !

عدد التعليقات: 57
كتبه : شادي ألماظ - حسين غريب

عاد المثير للجدل وعادت معه المناوشات بين القطبين، بعد فترة من الهدوء في الكرة المصرية عامة، وجمهور الناديين علي وجه الخصوص، ليشعل نار الفتنة من جديد.

 

 

 

انقلب السحر علي الساحر

في البداية كان مسانداً وداعماً بقوة ويتمنى وجودهم في مجلس إدارة المارد الأحمر، لماذا؟...، توقع الجميع علاقة جيدة وسنين وردية بين القطبين في وجوده، لا سيما في ظل التصريح المعسول بعدم المزايدة علي أياً من اللاعبين مهما كان أسمه، كي لا يحصل أي لاعب علي قيمة أعلي مما يستحق.

ولكن، انقلب السحر علي الساحر، مع أول "محطة" باع إدارة الاهلي ومن ورائها وسعي للزعامة والسيطرة علي الكرة المصرية.

تزعم لجنة الأندية وطالب بإلغاء الهبوط، لماذا؟.. ، تعارضت المصالح وبدأ صاحب الصوت العالي في الضرب تحت الحزام، فمفاوضاته مع كل اللاعبين التي يفاوضها الأهلي بل ووصل الأمر للإستهانة برئيس النادي نفسه قائلاً"لم يبق إلا التعاقد مع محمود طاهر".

الشو الإعلامي:

رئيس النادي المنافس قرر الانتقام من مجلس الأهلي بعد رفض الآخير القرار الفاشل والهابط بشأن إلغاء الهبوط ، ولذك قرر استخدم لسانه وطريقته المعروفة في جميع احاديثه ضد إدارة الأهلي!!.

رئيس النادي المنافس يرغب في تشويه صورة محمود طاهر ومجلسه أمام الجماهير الحمراء ، بالسعي لضم أي صفقة يتحدث الأهلي عنها!.


............. هذا الشخص يقول" ممكن تطفئ فتنة طائفية فتنة سياسية ، لكن فتنة رياضية ملايين بقا" ..... اقولك "لعن الله من ايقظها"!!.

السؤال هنا ... ألهذه الدرجة وصلت السذاجة لإدارة أكبر وأعرق الأندية في العالم؟!

 يجب أن تتفهم إدارة النادي الأهلي وعلي رأسها محمود طاهر أن رئيس المنافس لن يقف مكتوف الأيدي أمام تدعيم فريقه الذي حارب كثيراً وكثيراً لكي يصبح رئيسه.

بالعافية

فالنادي المنافس كانت لديه الرغبة في الحصول أو التعاقد مع لاعب "بالعافية" رغماً عنه، حتى لو رفض التواجد بهذا الفريق وهو ما يحدث في صفقة اسلام رشدي من جانب النادي المنافس الذي يصر على البلطجة الكروية.

ولو عدنا للوراء قليلا وتذكرنا ما حدث مع الأهلي في صفقة حسني عبدربه الذي حصل الأهلي على توقيعه ولكن بعد ان تراجع اللاعب عن الرغبة في الانضمام للقلعة الحمراء بعد الضغوط الكبيرة التي تعرض لها بالإسماعيلية تراجع الأهلي عن ضمه بصدر رحب!!! وهي أخلاق بالتأكيد لا تتوفر في المنافس .

فالأهلي لا يضم لاعب لا يرغب في اللعب ضمن صفوفه ، عكس منافسه الذي يجيد استخدام البلطجة والتجاوز وقلة الأدب احيانا!!.


قرار خاطئ وغير مدروس

يجب أن يفهم الجميع في إدارة الأهلي أن قرار الإستغناء عن "أمير الدهاء" عدلي القيعي هو أسوء قرار أتخذته الإدارة في تاريخها، إلا إذا توافر البديل الكفئ وهو ما لم يحدث حتي الآن، علي العكس وجدنا تخبط في القرارت بين مشرف علي الكرة وعضو مجلس إدارة، في حين تعلم الزمالك الدرس جيداً وبدأ العمل في صمت عن طريق أحمد سليمان وأيمن يونس علي طريقة المخلص عدلي القيعي في الأهلي.

إدارة الأهلي حاولت التخلص من "فلول" مجلس حسن حمدي دون دراية بشئون النادي، دون دراية بمعرفة النافع والضار لشئون الفريق، فقط كانت القرارت، تسديد للفواتير الإنتخابية.

مرتضي تعلم ووعي الدرس جيداً بينما إدارة الاهلي غارقة في توزيع المناصب بعد الإنتخابات، غارقة في ملعب خماسي وحمام سباحة للأعضاء، متناسية الأهم وهو فريق الكرة الذي قارب علي الإنهيار.

مرتضي ينظر لمصلحة ناديه، يفاوض كل اللاعبين وإدارة الأهلي تكتفي بالمشاهدة معلقة بعبارة ليس لها أي تبرير او وصف إلا بالسلبية، قائلة "لن نزايد علي أي لاعب" بالتاكيد لا أطالب إدارة الأهلي علي المزايدة والتعاقد مع أي لاعب بالقوة الجبرية.

إدارة الاهلي مطالبة بالسعي والدخول في الصفقات التي يحتاجها الفريق لتدعيمه خلال الموسم المقبل، قد تصاب بالحسرة أيها المشجع الأهلاوي عندما تعلم أن إدارة الأهلي الحالية عندما وصلت لإدارة النادي كانت هناك صفقات قد انتهت بالفعل وتحتاج للمسات الأخيرة ولكنها بفضل جهابذة الإدارة الحالية ضاعت للغريم التقليدي.

فصل الخطاب.. إدارة الأهلي بسذاجة وبقليل من الذكاء جعلت المنافس يستقوي عليها بطريقة مهينة، ولابد من رد رادع وقوي وفقاً لتقاليد ولتعاليم الأهلي.

 

للتواصل مع شادي ألماظ  من هنا

للتواصل مع حسين غريب من هنا

 

 

أضف تعليقك : (الموقع غير مسئول بأى شكل عن تعليقات القراء و المسئولية بالكامل تقع على الكاتب)
الإسم
البريد الإليكترونى (لن يظهر)
التعليق
الخميس 22 مايو 2014, 14:26 كتبه: حاتم احمد محمد
EG
مجلس الاستاذ محمود طاهر بيتعامل مع العاملين بالاهلى كما كان يتعامل الاخوان مع الموسسات عندما كانوا فى السلطة يتعامل معهم كانهم فلول ولكن الحقيقة من وجهة نظرى المتواضعة ان المجلس السابق كان ولا يزال علامة بارزة فى الاهلى ويكفية انة كان من بين صفوفة الكابتن محمود الخطيب اعظم من انجبتة الملاعب المصرية كان اللاعب الذى يريد الاهلى التعاقد معة ويفشل فريق التعاقد عندما يسمع ان الكابتن محمود الخطيب يريد الجلوس معه يتعاقد بدون اى شروط رحم الله ايام الكباتن حسن حمدى ومحمود الخطيب
الخميس 22 مايو 2014, 12:31 كتبه: نبيل البرنس
EG
صفقات الاهلي
الخميس 22 مايو 2014, 11:59 كتبه: احمد السيد
EG
انت عبيط ياروح امك ولا بتستعبط
الخميس 22 مايو 2014, 10:58 كتبه: ali omran
EG
مجلس إدارةالأهلى وخاصةطاهرالشيخ اختيارالجمعيةالعموميةوليس اختيارجمهور قدم الدماءوالأرواح من أجل فريقه العملاق فلتشرب الجمعيةالعموميةنتيجة اختيارهاولاعزاءلجماهيرالأهلى فيمايأتى من بطولات كانت شبه مضمونةللمارد الأحمروأصبحت قاب قوسين أو أدنى من أبو لسان طويل وزفر.
الخميس 22 مايو 2014, 08:20 كتبه: محمد العالمى
EG
من جمهور الاهلى العظيم القدير والعظمة لله وحدة نحن جمهور الاهلى لن نقف مكتوف الايدى اما سذجاذتكم هذة فانتم تدمرون هذة القلعة الذى لم يتجرا احد عليها او حتى الاقتراب منها وكل هذا بسببكم انتم لانكم كل هدفكم هو المصالح الشخصية ولاتنظرون الى مصلحة القلعة الهرم الرابع فى مصر ملحوظة /نحن جمهور الاهلى لن نقف مكتوف الايدى ونترك هذة القلعة تنهار فمن يمس الاهلى بالماء فستكون ارواحنا ودمائنا هو الثمن الى مجلس الادارة ليس عيب ان نتكاتف جميعا يدآ واحدة من اجل المصلحة العامة لكى يكون الاهلى دائمآ كما هو علية أقرأوا هذة الرسالة بتدبر وأتقوا الله في هذا النادى مش النادى الاهلى الييجى علية يوم وتكون المصلحة الشخصية اهم من المصلحة العامة أسوة بالاندية ألأخرى أتقوا الله فى هذا النادى وعلى العموم البيحسب لمجلس ألأدارة هى الانجازات وليس المناصب وأخر كلامنا فى هذة الرسالة جمهور الاهلى لة رجاء // اذا كنتم تريدون المجد وما يكتب فى تاريخكم أبقوا على مهندس الصفقات الاستاذ الذى يعمل من اجل مصلحة النادى هو الاستاذ المهندس عدلى القيعى ///////نحن جمهور الاهلىاذا فشلتم فى السنة الاولى لن نسامحكم ولن نسكت على حق النادى لأنة ليس نادى أحد بعينة ولاكنة نادى الأهلاوية بل نادى كل الشعب المصرى بل كل العرب اجمع وفخرهم هو الأبتسامة لهذا الشعب فرجاء لن تسمحوا لأحد أن يسيء لهذا النادى اىآ كان هو ولآ يهمكم من مرتضى ولا أى أحد لأن البيعملو مرتضى شو أعلامى مش أكتر وهو أتعود على كدة على الصوت العالى والتهديد والألفاظ البذيئة //والله المستعان //(من جمهور الاهلى العظيم )والله الموفق والمستعان
الخميس 22 مايو 2014, 05:32 كتبه: khaledelokr
EG
ا. شادى لم يحسم الى الان اى تعاقد مع اى لاعب مع نادى الزمالك بلا الاهلى هو من تعاقد مع اسلام رشدى
ثانيا- ديون نادى الزمالك ثقلية جدا اسال محمود فتح وعبد الواحد السيد وحازم امام وكل اللاعبين من الصعب التعاقد مع لاعبين جدد بهذا العدد الكبير ونجاهل مستحقات اللاعبين ودفع مقدم عقود على الاقل صعب وياخبر بفلوس بكره.............................
الأربعاء 21 مايو 2014, 23:33 كتبه: حسين جاد
EG
#مجلس_فاشل
والفشل يلاحقه عاوزين ايه من مجلس جاى بالهدايا
حسبى الله ونعم الوكيل فى عموميه الاهلى
الأربعاء 21 مايو 2014, 23:22 كتبه: ياسر
EG
ياجماهير الاهلى العظام احنا مش هنوقف مكتوفى الايدى كده واحنا شايفن نادينا العظيم بيدمر على ايد اداره فاشله انا بطالب بوقفه احتجاجيه من جماهير النادى العظام ا الاداره دى تشوف شغلها بضمير ياتغور فى داهيه وتمشى نتظاهر كلنا قدام مقر النادى جايز الى نايمين فى العسل يفوقو من الغيبوبه دى
الأربعاء 21 مايو 2014, 15:44 كتبه: ahmed
EG
الشعب يريد حمدي من جديد
الأربعاء 21 مايو 2014, 15:38 كتبه: A7med Salama
EG
فلتسقط الاداره الفاشله عمرنا ما سمعنا حاجات زي دي في عهد السيد/حسن حمدي هو علي اخر الزمن الزمالك هي الي بتسخر من الاهلي
الأربعاء 21 مايو 2014, 14:51 كتبه: karimselim
EG
هو مفيش راجل بقا فى النادي الاهلى يرد على اللى بيغلط كل ساعة والتانية فى اعظم نادى عيب كدة
الأربعاء 21 مايو 2014, 14:08 كتبه: ميدو
EG
الأربعاء 21 مايو 2014, 13:29 كتبه: amr nawar romario
EG
دا باينه هايبجا مرار طافح
الأربعاء 21 مايو 2014, 11:41 كتبه: محمد عوض
EG
نفسى اعرف ايه اللى بيحصل فى الاهلى هو ده اللى كل الاهلوية مستنياه من المجلس الجديد هو كان فى صفقة كانت بتتعرقل فى زمن مجلس ادارة النادى الاهلى السابق دلوقتى الزمالك شرب كتير من ادارة الاهلى السابقة احب اوصل صوتى لمجلس ادارة النادى الاهلى اصحو قبل ما يفوت الاوان ونفسنا نشوف بطولات وانجزات على عهد المجلس الحالى باكمله ليكون من ضمن العظماء السابقون فى النادى الاهلى
الأربعاء 21 مايو 2014, 11:37 كتبه: ايمن
EG
الاداره المسؤله عن ضياع الصفقات ويجب الاعتراف وان لم تستطيع ابرام صفقات قويه عليها الاعتزار وترك الامور للافضل جماهير الاهلي تعودت علي الانتصار ولا تقبل الهزيمه
الأربعاء 21 مايو 2014, 11:31 كتبه: atef sakr
EG
مجلس ادارة الاهلى ضعيف جدا
الأربعاء 21 مايو 2014, 11:30 كتبه: boody
EG
الصراحة المجلس الحالي لا يصلح للنادي الاهلي و غير مهتمين بأي شئ غير المنظر بالرغم من اخطاء حسن حمدي لكن لا مقارنة بينهما و الجميع استغرب عند قبول استقالة المهندس عدلي القيعي بدون بديل ... يجب علي المجلس الحالي ان يعلم ان النادي الاهلي دولة جوا الدولة فيجب ان يكون علي قدر الثقة
الأربعاء 21 مايو 2014, 10:47 كتبه: سيدهنداوى
EG
ده قليل الأدب ومش لاقى اللى يوزقفه عند حده
الأربعاء 21 مايو 2014, 10:40 كتبه: karim
EG
انا بجد مدايق من الاداره الجدديده و المهندس مد حمود طاهر
الأربعاء 21 مايو 2014, 10:12 كتبه: aboamer
EG
بصراحة مقال جميل جدا واللى كان نفسى اقولة ومضايقنى اتقال فى المقال خصوصا جزء عدلى القيعى كان قبول استقالتة غريب جدا وكان باين انة تسديد فواتير الانتخابات وانة من مجلس حسن حمدى ودة ضد مصلحة النادى فى لاعبين فى الوقت الحالى مينفعش ميجوش الاهلى خاصا ان النادى بيبنى فريق للمستقبل ما احنا قولنا رئاسة الاهلى لازم واحد قوى
الأربعاء 21 مايو 2014, 10:06 كتبه: مصطفى غاليه
EG
هذا المجلس ليس على قدر وقيمة الاهلى وليس فيه شخصية ذات قيمة رياضية تبهر اللاعب المرغوب التعاقد معه مثل الخطيب النجم الخالد الذى كان اللاعب ينظر اليه انه مجرد الجلوس معه مكافئة وشرف وليس مثل علاء عبد الصادق او طاهر الشيخ ذوى القيمة الرياضية المحدودة كما انه لايوجد الان شخية زكية مفاوضة مثل عدلى القيعى ولذلك اقول عليه العوض فى الصفقات
الأربعاء 21 مايو 2014, 09:50 كتبه: ahlawya
EG
فى حد يسيب عدلى القيعى الى كل الاندية بتحسدنا عليه و بيتمنى يبقى عندهم ح\ زيه او حتى نصه
الأربعاء 21 مايو 2014, 09:05 كتبه: Mohamed
EG
أول مرة الاقي حد معايا على الخط في اللي بيحصل... في ناس ابتدت تفهم الحمد لله... يا اهلوية فوقوا... مرتضى ايه ده اللي هايخلينا نشتم مجلس ادارة الاهلي !!؟؟؟ ما كلنا عارفين مرتضى ده ايه... اراجوز الملك... بالله عليكم حطوا محمود طاهر بأدبه واخلاقه ورقيه في كفة ومرتضى بقلة ادبه وووساخته في كفة... هاتصدقوا مين ولا تمشوا ورا كلام مين !!؟؟؟ فوقوا والنبي.. هما عايزينها ولعة في الاهلي بين اددارته وجماهيره.. نفس وساخة السياسة.. الحرب دلوقتي بقت بدل ما تتعب نفسك وتقاتل اي كيان.. اضرب فتن جواه وخلي اطرافه هي اللي تقاتل بعض.. هي الاية انقلبت؟؟ هانبقى زي الزمالك؟؟
الأربعاء 21 مايو 2014, 08:50 كتبه: محمد
EG
لا تنسو أن مرتضى كان ورقة للنظام القديم يلعب بها حين يريد إلهاء الشعب عن قضية ما فيتركوه ليشتم هذا ويسب ذاك ثم مرة يسجن أو يقول أن مشجعي الأهلي إعتدوا على بيته بالحجارة وضربوا ابنته ويصوره التلفزيون في المستشفى تمثيليات لإلهاء الشعب عن مصائب الحكومة وأعتقد أنهم يريدون إعادة الأمور كما كانت في السابق ليظهر على شاشات التلفزيون يشتم هذا أو هذا والإعلام المساند يطبل ومورتا يرقص والشعب أهبل وكلنا في مستشفى للأمراض العقلية ... هههههههههههه
الأربعاء 21 مايو 2014, 08:49 كتبه: waheedsaaeed
EG
البقاء لله في النادي الاهلي .................... و لا عزاء للسيدات .
الأربعاء 21 مايو 2014, 08:44 كتبه: محمد صبحي
EG
هو ده الكلام بصريح العبارة"لابد من رد رادع"
الأربعاء 21 مايو 2014, 07:46 كتبه: amir
EG
للاسف عمرنا ما اتخيلنا ان ييجي يوم من الايام ونلاقي شخص او رئيس نادي اي ان كان يتريق علي النادي الاهلي ورئيسه واعضاء مجلس ادارته اي منطق يسمح بكده ولغاية امته رئيس النادي واعضاؤه هيفضلوا ساكتين ما كان حد يقدر ان يفتح بقه لا هو ولا غيره قبل كده هل يا تري ده ضعف من مجلس الادارة ولا ايه لو الاهلي هيتهان بالشكل ده في عهدكم يبقي يا مرحبا برحيلكم اوعوا تنسوا انكم بالنادي الاهلي المبادئ فوق كل شئ لكن اوعوا تنسوا الشعار الاهلي فوق الجميع اذا ما رجعتوا للنادي كرامته ومكانته يبقي مرحبا برحيلكم --- ما علينا بصفقات وغيره لاعبين كبار لعبوا للنادي واعتزلوا واحترفوا اللعبة مش بتقف علي لاعب بعبنه --- الاهلي يا ساده ماذا والا جماهير الاهلي مش هترحم ساعتها هي ال هتجيب حق النادي ومش هتستني كل يوم تسمع اهانات للنادي ومجلس ادارتها ساكت ---- تحياتي
الأربعاء 21 مايو 2014, 04:29 كتبه: السيد جلال
EG
عوز اقول للاخوه اصحاب التعليقات اذا كان مش عجبك الاهلى وادارته روح ياخى شجع نادى الزبالك ميجيب اللى يجيبهااخرته المركز التانى كانو عملوا ايه اللعيبه اللى عمال يضمها مع انديتها ولا نسيتو فريق الاحلام فى التسعنات خدو برده مركز تانى
الأربعاء 21 مايو 2014, 02:17 كتبه: فاضل ناجي
EG
الذي قال ان أيمن حفني في الزمالك بأوامر سيادية عليا في الجيش هو الاستاذ الصحفي عمرو مخلوف ضيف محمد اللثي في برنامج (ميديا سبورت )ورئيس تحرير البرنامج ويمكنكم مشاهدة اعادة الحلقة لتسمعوا وتشاهدوا بانفسكم
الأربعاء 21 مايو 2014, 02:13 كتبه: فاضل ناجي
EG
لو لاحظتم اليوم في برنامج (ميديا سبورت) لمحمد اليثي على قناة الاهلى قال ان ايمن حفني بأوامر عليا ذهب الى الزمالك .والتفسير الوحيد للتسهيلات التي ينالها الزمالك من اندية الشرطة والجيش الطلائع والحرس وهذه الثقة التي يتحدث بها مرتضى ونجاحه بالفعل في ابرام صفقات قوية هي عبارة عن فواتير يتم دفعها لمرتضى منصور مكافأة على ترشحه في انتخابات الرئاسة لينال الشتائم والسخرية التي كانت منصبة على المشير السيسي بسبب الهاشتاج المسيء له وهو الهاشتاج الشهير الذي اكتسح الفيس بوك ...فما كان من المخابرات الا ان تقنع مرتضى منصور بالترشح ثم الانسحاب لصالح المشير مقابل تسهيلات كبيرة له وللزمالك في ابرام الصفقات مما يظهره في صورة رئيس النادي الذي استطاع هزيمة الاهلي في كل الصفقات وتدعيم فريقه بشكل قوي وهو ماحدث بالفعل ..فلو لاحظتم ان صفقات الاهلي من هاتين المؤسستين الشرطة والجيش كانت تسير على مايرام حتى هذا الموقف(المشرف؟!) لمرتضى....مع ضغط على ادارة الاهلي للانسحاب من كل الصفقات لصالح مرتضى وهو ما لا تستطيع ادارة الاهلي ان تفصح عنه...والدليل على ذلك ان الاهلي يستطيع ان يحسم اي صفقة من اي ناد آخر بخلاف هاتين المؤسستين وهو ما نجح فيه بالفعل مع صلاح الدين واسلام رشدي فلا تتعبوا انفسكم الموضوع اكبر من اموال في الزمالك وازمة في الاهلي وهو البعيد تماما عن الحقيقة بأمارة حقوق الرعاية ورجال الاعمال ومنهم عبد الوهاب نفسه وساويرس ومحمود طاهر.هذا لا يمنع خطأ الادارة الفادح في ادارة الكرة والاستغناء عن العو عدلي القيعي ..فلا تصقوا علاءعبد الصادق عندما يقول ان سياسة ادارة الاهلي اعطاء فرص للناشئين والتجديد للاعبين هذا هراء ..ايمن حفني كان قريبا جدا من الاهلي ومعروف يوسف خضع للكشف الطبي في الاهلي ووقع للزمالك واحمد حسن مكي على ابواب الزمالك وخالد قمر ودويدار واحمد صبري ايضا الذي فكر فيه الاهلي اولا ثم بات قريبا من الزمالك ....فلا غرابة ان يصرح مرتضى ان ىخر صفقاته ستكون محمود طاهر هو يعي مايقول....والمجد للاهلي ولا عزاء لجماهيره العريضة والعظيمة
الأربعاء 21 مايو 2014, 02:11 كتبه: فاضل ناجي
EG
لو لاحظتم اليوم في برنامج (ميديا سبورت) لمحمد اليثي على قناة الاهلى قال ان ايمن حفني بأوامر عليا ذهب الى الزمالك .والتفسير الوحيد للتسهيلات التي ينالها الزمالك من اندية الشرطة والجيش الطلائع والحرس وهذه الثقة التي يتحدث بها مرتضى ونجاحه بالفعل في ابرام صفقات قوية هي عبارة عن فواتير يتم دفعها لمرتضى منصور مكافأة على ترشحه في انتخابات الرئاسة لينال الشتائم والسخرية التي كانت منصبة على المشير السيسي بسبب الهاشتاج المسيء له وهو الهاشتاج الشهير الذي اكتسح الفيس بوك ...فما كان من المخابرات الا ان تقنع مرتضى منصور بالترشح ثم الانسحاب لصالح المشير مقابل تسهيلات كبيرة له وللزمالك في ابرام الصفقات مما يظهره في صورة رئيس النادي الذي استطاع هزيمة الاهلي في كل الصفقات وتدعيم فريقه بشكل قوي وهو ماحدث بالفعل ..فلو لاحظتم ان صفقات الاهلي من هاتين المؤسستين الشرطة والجيش كانت تسير على مايرام حتى هذا الموقف(المشرف؟!) لمرتضى....مع ضغط على ادارة الاهلي للانسحاب من كل الصفقات لصالح مرتضى وهو ما لا تستطيع ادارة الاهلي ان تفصح عنه...والدليل على ذلك ان الاهلي يستطيع ان يحسم اي صفقة من اي ناد آخر بخلاف هاتين المؤسستين وهو ما نجح فيه بالفعل مع صلاح الدين واسلام رشدي فلا تتعبوا انفسكم الموضوع اكبر من اموال في الزمالك وازمة في الاهلي وهو البعيد تماما عن الحقيقة بأمارة حقوق الرعاية ورجال الاعمال ومنهم عبد الوهاب نفسه وساويرس ومحمود طاهر.هذا لا يمنع خطأ الادارة الفادح في ادارة الكرة والاستغناء عن العو عدلي القيعي ..فلا تصقوا علاءعبد الصادق عندما يقول ان سياسة ادارة الاهلي اعطاء فرص للناشئين والتجديد للاعبين هذا هراء ..ايمن حفني كان قريبا جدا من الاهلي ومعروف يوسف خضع للكشف الطبي في الاهلي ووقع للزمالك واحمد حسن مكي على ابواب الزمالك وخالد قمر ودويدار واحمد صبري ايضا الذي فكر فيه الاهلي اولا ثم بات قريبا من الزمالك ....فلا غرابة ان يصرح مرتضى ان ىخر صفقاته ستكون محمود طاهر هو يعي مايقول....والمجد للاهلي ولا عزاء لجماهيره العريضة والعظيمة
الأربعاء 21 مايو 2014, 02:10 كتبه: dr_mostafa
EG
يا اداااااااره النادي الاهلي البني ادم اللي اسمه علاء عبد الصادق اللي كان بيشلنا لما كان لاعب في الاهلي حاطينه مسؤل عن ادارة الكرة وعن الصفقات وعايزين تاخدو صفقه ابقو قابلوني الاستاذ علاء عبد الصادق شايف ان مفيش في مصر لاعيبه تستحق انها يتزايد عليها الحقيقه مش عارف ارد عليك غير برد واحد وان كان يضايقك يا كبتن ياتري المقادير ايه؟؟؟ ولما دي رؤيتك العميقه ليه مقدرتش تاخد بطولات مع نادي انبي وفشلت انك تحوله لنادي بطولات ؟ وبدل مانت عمال تغيظ في جمهور ناديك اللي خلاص قرب يجيلو امراض الدنيا اتحركوووووو اتحركوووووو اتلحلحوووووو وروحو اتفاوضواا مع لاعيبه تستاهل انها تيجي الاهلي ثم لما هو الاعيبه ديه اصلا ماتستاهلش حضرتك كنت بتقدم لها عروض للعب في الاهلي ليه؟؟ يا اخي كفاياك انت وغيرك كده كتيييير بعد الخروج من دورى الابطال وكنا علي وشك الخروج من الدورة الرباعيه وبعد 34 نقطه اللي الاهلي جمعهم من اصل 54 نقطه واللي محصلش قبل كده في تاريخ الاهلي وكمان كان معانا مهندس للصفقات بيخلص الاعب قبل مايفكر ويحسبها وباقل الامكانيات ومشيته الادارة العبقريه وبعد فشل الجهاز الطبي العبقري اللي للاسف انا مش عارف جابو شهاداتهم منين ومتمسكين بيهم زي مايكون حابين الفشل ومشيتو يوسف وسيد عبد الحفيظ وهادي خشبه وبعد ماكان عندنا لجنه كرة خليتو واحد بس وكان لاعب مدافع هو اللي يمسك الادارة للفريق واللي قعد يجدد لاتنين لاعيبه في شهر كامل وكل ده ومش شايف حضرته ان الاهلي بينهار كفريق وخاصه كمان بعد اصابه عبد الله السعيد واحمد خيري اللي اساسا ملعبش 15 ساعه من ساعه مجيئه الاهلي كده كتييييير ارحمونا وياريت حد يسمعنا احنا مش بننفخ في اربه مقطوعه كفايه تجاهل لرغبه الملاييين من عشاق النادي واتحركوووووووووو
الأربعاء 21 مايو 2014, 02:09 كتبه: رامى صلاح
EG
الاول هيفضل الاهلى نادى البطولاط النادى العريق النادى رقم واحد فى نظرى فى العالم الاهلى ليس ضعيف لكن للاسف احنا الى حسبنها غلط ممكن نعمل مناظرة فى تشكل الاهلى مع الاعبين الموجودة حاليا ومع الزمالك باسماء الاعبين الجدد امثال حفنى ودويدار وغيرهم مبدايا الاهلى حراسة المرمى شريف اكرامى الدفاع طريقة 4\4\2\ قلبى الدفاع رامى رابيعة سعد سمير والبديل محمد نجيب شمالصبرى رحيل يمين احمد فتحى خط النص حسام عاشور مع شهاب افضل يعنى الخبرة مع القوة وعلى الشمال عندنا موسى ايدان وفى وليد سليمان وعلى المين عبدالله السعيد وهو من افضل الاعبين فى مصر ومعانا تريزجية فى نفس المركز الهجوم عندنا افضل مهاجم فى مصر بلرغم من صغر السن عمرو جمال والافضل ان يكون جدو اساسى معاة التشكيل دة افضل الاعبين الموجودة فى مصر بس للاسف المشكلة ان المدربين الحاليين مش قادرون يالجوهم نفسيا احمد شكرى لاعب موهوب ومانجا وغيرهم من الشباب افضل من الاعبين الموجودة فى نادى الزمالك وسؤالى واضح لاى حد يقراء تعليقى الزمالك عمل اية وهو فى عز مجدة من 12 سنة ولا حاجة لان الاهلى منظومة كروية وعمر الاهلى ماهيقع وعمر الزمالك ما هيبقى ربع الاهلى ولا تلت الاهلى اما بلنسبة للسيد مرتضى انا بقولو العويل عايز تعرفو اطلب اى شئ منو والندل زى الريال تعرفو بعد ماترنو ومن المفترض ان الاهلى يوقفو عند حدو ويعرفو قمتو وياريت نرجع لايام حسن حمدى والخطيب
الأربعاء 21 مايو 2014, 01:52 كتبه: مودي
EG
مرتضي منصور شتم رئيس النادي الأهلي وسب الالتراس وانا بقولهم زمن الأهلي انتهي والزمالك أصبح أبو الأندية ورئيسه رئيس أندية مصر اما الأهلي وجماهيره تركوا شويه يلا علي جنب مرتضي منصور حيوريكم
الأربعاء 21 مايو 2014, 00:56 كتبه: mido
EG
شكلهم كدة حيجيبو صفقات من القسم التاني بس برافو لمرتضي برغم اني بكرة بس طلع راجل علم علي طاهر وشلتة
الأربعاء 21 مايو 2014, 00:55 كتبه: تالتة شمال
EG
ايه مجلس ادارة الاهلى ده الى نايم على روحو ولا صفقة ايه ده انتو فى دنيا تانية ولا ايه الفرقة رايحة فى داهية وطلعتم من دروى الابطال ولا كانى حاجة حصلت الفريق عاوز تدعيم فى كل المراكز بلا استثنى لزم المجلس ده يرحل بل سياسة الغريبة الى ماشين بيها دى مرتضى
الأربعاء 21 مايو 2014, 00:51 كتبه: mido
EG
مجلس وسخ وكل الي فية حيضيعوا الاهلي ومبروك علي الجمعية العمومية مجلسها الرائع
الأربعاء 21 مايو 2014, 00:47 كتبه: zezo
EG
هيفضل مرتدى البغبغان يتطول على الاهلى علشان مش لاقى ادارة توقفة عند حدة ادارة فاشلة
الأربعاء 21 مايو 2014, 00:27 كتبه: هانى فرج
EG
احنا هنشوف ايام سودا
الأربعاء 21 مايو 2014, 00:24 كتبه: احمد
EG
غعلا مجلس اداره نى ما فيش اى حماس الصفقات كانت كلها خلصانه للاهلى لكن بتاحذلهم وضعفهم كله ضاع مجلس فاشل فاشل فاشل وضعيق جدا ضيعوا هيبت النادى الاهلى ومرتضى بيلعب بيهم الكوره
الأربعاء 21 مايو 2014, 00:24 كتبه: بيشوى نسيم
EG
اخطاء الاهلى كثيرة اولا اقالة يوسف فى نصف الموسم رغم اخطائة الكثيرة استبعاد القيعى فى وقت صعب كان الاهلى فى اشد الحاجة الية لانهاء صفقات الموسم الصعبة والمهمة يحتاجها الاهلى نفسى المجلس لا يتنازل عن رشدى زى ما تنازل عن شيكابالا بحجة انة مشعايز الاهلى والمجلس لازم يرد بصفقات اقوى وبسرعة من اجل بطولات افريقيا
الأربعاء 21 مايو 2014, 00:10 كتبه: ahmed
EG
مجلس الاهلي مجلس فاشل بكل المقاييس ولو عندهم دم يتركو النادي واحنا جمهور الاهلي لو الاهلي استمر في المستوي المتدني دة سنثور عليكم علشان انتو كدابين ومابتعملوش حاجه ولو عندكم دم تمشوا
الثلاثاء 20 مايو 2014, 23:59 كتبه: محمود
EG
الله يخرب بيت الجمعيه العمومية اللى جابت ناس مش بتفهم فى الكورة ولا عارفه قيمه النادى اللى بتشتغل فبه
عمرها محصلت ان الكم دا من اللعيبه تضيع على النادى فى الوقت اللى القيعى تعب فى انهاء هذه الهقود حسبى الله فيهم
فين ايامك يا قيعى انت وحمدى والخطيب
الثلاثاء 20 مايو 2014, 23:52 كتبه: mohammed
EG
النادى باة ملوش كبير باة ملطشه ومفيش صفقات ومفيش اى حاجة مجلس فاشل
الثلاثاء 20 مايو 2014, 23:39 كتبه: ابوعـــــــــــــادل
EG
ولا يوم هيتعوض من ايامك ياكابتن حسن حمدى بجد انا من الصبح وانا عمال اتصدم ومش مصدق نفسى جة اليوم اللى الزمالك ياخد صفقات الاهلى
الثلاثاء 20 مايو 2014, 23:32 كتبه: الاهلاوى
EG
والله احنا نصبر ممكن نلاقى الادراه مره واحده متعاقده مع ناس كفاءاه تليق بالنادى ان شاء الله احنا نصبر
الثلاثاء 20 مايو 2014, 23:15 كتبه: المصرى
EG
والله الاهلى عمره ما هو واخد اى بطوله طول مجلس الهواه وعديمى الخبره مهم موجودين ولحد ما يمشى المجلس ده انا مش حتفرج على متشات الاهلى علشان مهيش ناقصه حرقه دم اكتر من كده وحزبنا الله ونعم الوكيل فيهم و فى كل من وصلهم عشان يمسكوا اعرق واكبر نادى فى مصر و الوطن العربى وافريقيا ويعملوا فيه كده و يمرمطوا اسمه فى الوحل
الثلاثاء 20 مايو 2014, 23:13 كتبه: محمد
EG
الله يرحم ايام الكابتن حسن حمدي كان خلي واحد زي مرتضي كان باس علي ايديه بقول للكابتن محمود طاهر روح يا اما تجيب حق الاهلي
الثلاثاء 20 مايو 2014, 23:01 كتبه: Dr.Hosam
EG
فعلا نحن مع هذا المجلس المتخاذل سوف نرى اسود ايام ا
الثلاثاء 20 مايو 2014, 22:51 كتبه: nourhan mahmed
EG
بص بقى اولا احنا الى بداقنا مفاوضات مع اسلام وثانيا محمد عبد الوهاب وافق على الهبوط وثالثا مرتضى كل لما بيطلع فى برنامج بيتكلم كويس على الاهلى ورابعا انتوا نسيتوا الاعبين الى كان الخطيب بيستنها وهى جاية تمضى فى الزمالك ويستناها على الكوبرى ويخليها تمضى فى الاهلى ان كنتوا نسيتوا نفكركم احمد حسن دروجبا وحسين على وصبرى رحيل وجدو الى كان ماضى فى الزمالك قبل ما يتشهر ولما اتشهر فى المنتخب جريتوا وراة واخدتوا وانتم عارفين انوا ماضى فى الزمالك لكن الزمالك قال مع السلامة طالما الاعب مش بيحترم عقودة وكلامة لكن الان ادارتنا بقيت قوية تقدر تاخد حقها دا انتوا بتخبوا الاعيبة كانها هتتخطف قبل ما تنقد حد شوفوا نفسكم الاول
الثلاثاء 20 مايو 2014, 22:21 كتبه: عبدالرحمن محمد
EG
حسبنا الله ونعم الوكيل , وأعوذ بالله من أن تكون كرةالقدم المصريه يوجد فيها في الإتحاد والحكام وبعض الأنديه بعض هؤلاء البشر الذين يعملون مثل الشيطان الرجيم
الثلاثاء 20 مايو 2014, 22:18 كتبه: عربي عربي
EG
وهذا من شأنه التعجيل بنهاية مجلس الطاهر والطاهر هذا المجلس الضعيف سيلفظه مجلس الادارة سريعا بعد عناده وتصديقه الهراء والكذب بأن المعلم مرشح الإخوان وبعد تجريم الاعلام للاخوان سقط المعلم فسقط الاهلي معه .. الا يكفيك يا طاهر ان مرتضى يقول لم يتبقى لنا إلا شراء الطاهر .. وافضيحتاه ارحل يا طاهر وانقذ ماء وجه وسمعة الاهلي الذي لم يجرؤ أحد على مدى التاريخ أن يسخر ويحط من شأنه مثلما فعل مرتضى .. أنا متأكد وقلت سابقا ان أعضاءالجمعية العمومية سيصلحون خطأهم قريبا ن شاء الله بطردك خارج الأهلي
الثلاثاء 20 مايو 2014, 22:17 كتبه: عاشق الاهلى
EG
مايتين ام الجمعيه العموميه على مايتين ام الاداره بنت ......... ديه من اول ما جت وهى جايه تخرب فى النادى عمرنا ما سمعنا فى الاهلى عن واحد من مجلس الاداره يطلع يحكى فى الاعلام عن الصفقات اللى الاهلى بيتعاقد معاها عمرنا ما سمعنا ان تسريب من جوه النادى الاهلى عن عقود اللاعبين وبعد كده يمشوا عدلي القيعى وبعد كده الصفقات اللى بيتفاوض عليها الاهلى كلها تروح للزمالك وناخد احنا اكبر خازوق ويطلع واحد مالوش اى
الثلاثاء 20 مايو 2014, 22:10 كتبه: عادل
EG
لاادر كلما كتبت تعليق لابنشر هى دى سياسية الموقع ينشر الاعلى مزاجه
الثلاثاء 20 مايو 2014, 22:08 كتبه: عبداللطيف الشاذلي
EG
أسوأ رئيس نادي شوفته ومجلس إداره فاشل بمعني الكلمه وجبان
الثلاثاء 20 مايو 2014, 22:02 كتبه: حسام جابر
EG
هو من حقه يعمل لناديه الكلام ده انما العيب على ادارتنا اللى مش عارفه تجيب ولا صفقه دخل فيها الزمالك الله يرحم ايامك يا قيعي
الثلاثاء 20 مايو 2014, 22:00 كتبه: توتو اهلاوي
EG
اداره فاشله والله العظيم .. الزمالك جاب 5 صفقات فى وقت قياسي كان 4 منهم قريبين للأهلي واضح انكو بتلعبوا واستعدوا للأسوأ
انضم الى المجموعة البريدية لموقع اهلي نيوز ليصلك أهم الأخبار الرياضية على بريدك
مباريات :
المباراة السابقة 2012-07-22
المباراة القادمة
 
استفتاء
ما تقييمك للفترة التي قضاها يوسف مديراً فنياً للأهلي؟
تصويت