Offerna.com

سر ضياع صفقة نجم سموحة من الأهلي!

عدد التعليقات: 8
كتبه : محـــمد فـــرج

كشف الإعلامي أحمد شوبير مقدم برنامج "الملعب" على قناة "سي بي سي" السبب الرئيسي في ضياع صفقة طارق حامد لاعب نادي سموحة من بين أيدي الأهلي.

 

وأضاف شوبير أن الاتصالات قادها في البداية من جانب الأهلي الكابتن عدلي القيعي، ودخل فيها الكابتن محمود طاهر رئيس الأهلي، وعدد من أعضاء مجلس الإدارة.

وأشار مقدم برنامج "الملعب" إلى أن نائب رئيس نادي سموحة إسماعيل فايد كان على اتصال بنادي الزمالك ومرتضى منصور، في الوقت الذي اشترط فيه فرج عامر على الناديين الدفع كاش للحصول على اللاعب.

وانتهت مفاوضات الأهلي عند الرقم "4" ملايين جنيه، ولاعب من الفريق، ولكن عامر كان يريد الكاش، وهو الأمر الذي وافق عليه مرتضى منصور.

واشترط فايد ورئيس نادي سموحة على الزمالك الحصول على الأموال كاملة من أجل إرسال الاستغناء الخاص باللاعب إلى نادي الزمالك.

 

أضف تعليقك : (الموقع غير مسئول بأى شكل عن تعليقات القراء و المسئولية بالكامل تقع على الكاتب)
الإسم
البريد الإليكترونى (لن يظهر)
التعليق
الثلاثاء 09 سبتمبر 2014, 19:31 كتبه: فوزى حجازى. كفر الدوار
EG
دون ان اسبب أى مشاكل لشوبير مع مرتضى منصور مرتضى منصور هو السبب الرئيسى فى فشل وهيجان والشوشره على الرياضة فى مصر هو شايف من وجهة نظره الضحله ان هذه فرصته فى الركوب على كتف الاهلى لاول مره فى حياته فى ظل ابتعاد اسود الاهلى عن مجلس الادارة امثال حسن حمدى والخطيب لكنه عبيط واهبل لان اصغر عضو سنا فى مجلس الاهلى يستطيع الوقوف له بالمرصاد. محمود طاهر راجل محترم ومش معبر مرتضى منصور من الاخر ومش عامله وزن ولا قيمه وده اللى مجنن مرتضى وبيحاول يجر شكله باستمرار وآخر محاولاته اجتماع وزير الداخليه وللأسف مش لاقى حد يلمه لكن الالتراس ان شاء الله حيلمه للابد لانه استفحل شايف اللى قدامه بيتحاشوه لزفارة لسانه وقلة أدبه وتلميحاته السخيفة وصغر حجمه بالنسبة لهم علشان كده بيهرتل يامه ويحاول يوزع نفسه على كل القنوات ال إيه مطلوب لا يا حبيبى دا انت عامل زى القرد ابو صديرى اللى بيلم الزباين. شوبير من جواه عايز يقول له اقف عندك لكن لسان حاله بيقول له لا كفايه كده قلة قيمه مع العبيط ده حتى فرج عامر للأسف خاف منه لانه نجح فى تجنيد وكيله الظاهر انه عامله سي دى. لن تزدهر الرياضة فى مصر فى ظل وجود امثال مرتضى منصور.
الثلاثاء 09 سبتمبر 2014, 06:29 كتبه: ياسين محم
EG
بصراحة مجلس الأدارة مش على المستوى المطلوب ...ومش قادر يقف قدام مرتضى منصور وخلى شكل الأهلى وحش جدا على مستوى الصفقات ...بصراحة بيفكرونى بمرسى لما مسك حكم مصر ،،،كانت واسعة عليه اوووووووى
الاثنين 08 سبتمبر 2014, 23:58 كتبه: منير الشوربجى
EG
مفيش لاعب فى مصر يساوى هذا المبلغ ومين طارق حامد ده كانفين والكاس بيروح منهم على العموم بلاش مبالغه والايام بينا ونشوف طارق حامد
الاثنين 08 سبتمبر 2014, 20:30 كتبه: محمد عزت
EG
احسن ما نبق
الاثنين 08 سبتمبر 2014, 19:51 كتبه: zamalkawi
EG
رغبة الاعب الاهلى ازاى لما يطلع فى تكريم جمعية اللاعبين المحترفين يعلنها صريحة الزمالك الزمالك الزمالك وبس ما تخلوا عندكم مهنية يا موقع يا محترم وبدل ما تضحكوا على جمهوركم تحطوا فيديوهات طارق وهو بيقول انه زملكاوى
الاثنين 08 سبتمبر 2014, 19:35 كتبه: احمد صلاح
EG
طب وبعدين اذا كان اخر تصريحات ومنها لوائل جمعه ان رغبة اللاعب الاهلي والصفقة خلاص انتهت لصالح الاهلي نصح الصبح نلاقي اللاعب مضي للزمالك خمس سنوات ومعندناش باك يمين ولا مهاجم سوبر. زي ماقلتم ولا لاعب خط وسط مدافع زي ما المدرب طلب احنا بقا عايزين نعرف بالظبط المشكلة فين سوء ادارة ولا غياب عدلي القيعي ولا بقينا نشحت في ايه يا مجلس ادارة يا محترمين مش كفاية الطرطور اللي داير يهزء في المجلس فرد فرد ومحدش عارف يرد عليه احنا تبهدلنا ليه كده بعد صالح سليم يا جدعان
الاثنين 08 سبتمبر 2014, 19:23 كتبه: محمدرجب
EG
الاهلى مش بيوقف على لاعب
الاثنين 08 سبتمبر 2014, 19:17 كتبه: شريف الحلواتي
EG
يا خسارة كبيرة يا اهلي حسبي الله ونعم الوكيل في مجلس الإدارة
مباريات :
المباراة السابقة 2012-07-22
المباراة القادمة
 
استفتاء
ما تقييمك للصفقات الجديدة للأهلي؟
تصويت