Offerna.com

خاص| هيندريك ينفي إصابته.. ويتحدث عن كلمات جاريدو ويؤكد: الأهلي أكبر فريق بأفريقيا

عدد التعليقات: 3
كتبه : شـــادي ألمــاظ

عبر لاعب وسط الأهلي الجديد هندريك عن سعادته بالتواجد في القلعة الحمراء باعتباره أكبر نادي في القارة الأفريقية.

 

ونفى هندريك ما يتردد عن معاناته من إصابة مزمنة قائلاً " سمعت من البعض يتحدث عن اصابتي لكني لست مصاباً وسأخوض التدريبات مع الفريق يوم الأحد".

وأشار إلى أن الاسباني جاريدو استقبله بشكل جيد خلال مران الفريق اليوم وطالبه ببذل جهد كبير مع الفريق الفترة المقبلة ، وانه أكد له ان انضمامه للأهلي خوة ايجابية في حياته الكروية.

وأكد هندريك أنه لا يعرف اسم أي لاعب برازيلي أو مدير فني جاء إلى مصر من قبل ، مشيراً ايضا إلى اعتزازه بالجنسيتين الالمانية والبرازيلية.

وأوضح لاعب وسط الأهلي ان سبب رحيله من الاستقلال بأنه لم يشعر بالراحة في صفوف الفريق ، وانه لم يكمل سوى شهر واحد بصفوف الفريق الايراني.

متابعة: عمر علي

أضف تعليقك : (الموقع غير مسئول بأى شكل عن تعليقات القراء و المسئولية بالكامل تقع على الكاتب)
الإسم
البريد الإليكترونى (لن يظهر)
التعليق
السبت 31 يناير 2015, 17:00 كتبه: محمود الاهلاوي
EG
للاساتذه الافاضل اللي كاتبين ان اللاعب ده مينفعش وتعبان .. لا يمكن علشان هو برازيلي يكون رونالدو او ريفالدو مثلا لا طبعا لاعب برازيلي درجه تانيه او تالته اكيد طبعا لكن المهم مش اسمه ولا شهرته المهم انه علي قد فلوس الاهلي ويعرف يفيد الفرقه ازاي مش اكتر .. وكمان ايبيموبوي مش مطلوب منه يبقي كانو مثلا يعني والا كان هيبقي مكانه مش في الاهلي اساسا كان هيكون دلوقتي في اوروبا علي طول لكن المطلوب منه برضو علي قد فلوس الاهلي وامكانياته التي لا بأس بها .. في الاول والاخر احنا مش بننافس في دوريات قويه وحتي افريقيا مش بالقوه الجامده يعني والتنافس اللي مفيش بعده ... وده السبب الاساسي اننا بنخسر قدام اي فرقه اوروبيه يعني من الاخر كده علي قد لحافك مد رجليك لكن المهم ميكونش لحاف بايظ يكون معقول . عاش الأهلي بطلاً شامخاً ....
السبت 31 يناير 2015, 14:38 كتبه: عبدالتواب
EG
كان هناك لاعب برازيلى ايام مستر جوزيه وكان فى غاية السوء
لكن ربما يوضع سره
السبت 31 يناير 2015, 13:53 كتبه: فشل ابن كلب
EG
بالله عليكم لو فيه لاعب برازيلي كويس ايه اللي هيجيبه مصر
مباريات :
المباراة السابقة 2012-07-22
المباراة القادمة
 
استفتاء
ما تقييمك للصفقات الجديدة للأهلي؟
تصويت