Offerna.com

الضرائب تحجز أرصدة تريكة.. والماجيكو يرد

عدد التعليقات: 5
كتبه : حسـين غـريب

قرر محمد أبوتريكة لاعب النادي الأهلي السابق والمتواجد لتحليل كأس العالم عبر قناة "بي ان سبورت" تكليف المحامي الخاص به لتولي ما أثير حول الحجز علي ارصدته بسبب تهربه من الضرائب.

 

 

 

وكانت مصلحة الضرائب قد قررت الحجز علي أموال تريكة بداعي تهربه من سداد 800 الف جنية مستحقة لدي الماجيكو.

تجدر الإشارة إلي أن مصلحة الضرائب قد نفت أن يكون الأمر بداعي سياسي لمواقف سابقة للاعب علي حد قولها.

 

أضف تعليقك : (الموقع غير مسئول بأى شكل عن تعليقات القراء و المسئولية بالكامل تقع على الكاتب)
الإسم
البريد الإليكترونى (لن يظهر)
التعليق
السبت 12 يوليو 2014, 14:30 كتبه: بحبك يا ام الدنيا- مهندس مجدي
EG
معلش يا حج سعيد قبل ما انسى .. انت مش واخد باللك ان مفيش قضية فساد واحدة ولا اهدار مال عام ولا رشوة على حد من الاخوان - اللي في رأيك سبب خراب مصر في سنة !!!- يا راجل ده مبارك وعصابته كانت قضضايا الفساد والسرقة ونهب المال العام اكتر من عدد شعر الراس ..!!! بس للأسف بيتم الطرمخة على معظم القضايا دي بواسطة الناس الكبار اياهم عشان السلسلة ماتكرش ناس تانية تقيلة لسة في السلطة ..!!! وعمار ياااااااا مصر ..!!
صباح الخييييييييييير يا حج سعيييييييييييد .. صح النووووووم ..!!
السبت 12 يوليو 2014, 14:01 كتبه: بحبك يا مصر- مهندس مجدي
EG
يا حاج سعيد ليس دفاعا عن الاخوان فهم بشر لهم اخطاء بلا شك ولكن معنى كلامك ان السنة اللي الاخوان حكموا فيها مصر هي سبب الخراب ..!! يا سيدي بلاش ترديد كلام اعلام كداااااب وانت عارف كدة كويس ..!! يعني بالحسابات والورقة والقلم يا ريت ترد برضه عليا بالمنطق هل كان مصر في عهد مبارك 30 سنة بلد متقدمة والخير فيها للركب والتعليم في ازهى عصوره..!! والصحة والعلاج في المستشفيات الحكومية بتاعة الغلابة ايه رأي سيادتك ..!! طب والبطالة والبلطجة وازمة السكن والزراعة والمبيدات المسرطنة ايه رأي جنابك ..!! طب المخدرات وتجارة السلاح اللي متورط فيها ناس كبااااااااااااار اوي من بتوع مبارك سيادتك يعني معندكش فكرة بيها ولا ايه ..!! طيب وملايين الفنانين لاعبي الكرة بينما المتعلمين واعلماء والكادحين بياخدوا الملاليييييم ..!!طيب الرشوة والواسطة والفساد والمحسوبية واهدار المال العام وسرقة اموال واراضي وبنوك الدولة .دول ماخدتش بالك منهم يارااجل ده انت عشان تعين ابنك في الجيش ولا اشرطة وال الاعلام والقضاء ولا السلك الدبوماسي ولا وظيفة حكومية حتى في الكهربا ولا السكة الحديد ولا الاتصالات بتدفع دم قلبك ولا انت مش عايش في مصر ..!!! طب وايه رأيك في ملايين المصريين اللي سافروا-هربوا- برة مصر يدوروا على لقمة عيش حلال بدل ما بياكلوا طوب في مصر وبعد ماقتصرت اللقمة الهنية على ابناء الطبقات الثرية وبس .!! ايه رأيك في اطفال الشوارع اللي بيقدر عددهم بمئات الالاف وهما نتية اهمال وغياب وتواطؤ الحكومة وسايبنهم قنبلة موقوتة ..!!! طيب ايه رايك في نهب السياحة والاثار الفرعونية بتواطؤ مسؤولين في الاثار والسياحة يعني وايه رأيك في نهب كبار المسئولين الحكوميين بداية من مبارك واولاده وسرور ونظيف وعز وصفوت الشري وباقي شلة الخراب وماخفي كان اعظم يعني كل ده مش مأثر في جناب فخامة جلالة سيادتك وجاي تقول السنة بتاعة الاخوان هي السبب في خراب مصر وناسي 30 سنة في عهد المخلوع ناسي سنة ونص في عهد طنطاوي وناسي سنة كاملة في عهد الثنائي عدلي منصور والسيسي ..!! يا راجل عيب عليك انطق الحق وقول الاخوان حكموا سنة بس كل مؤسسات الدولة الحكومية كانت ضددهم حتى التليفزيون الرسمي اللي متعود 30 سنة يطبل لحسني مبارك ودلوقتي بيطبل للسيسي كان بيشتم في مرسي ..!! يا راجلده لما مرسي كان بيعين وزير من الاخوان الكل يقول اخونة ودلوقتي لما كل المناصب المهمة ماسكها العسكر وفلول مبارك على قلب ناس كتير لها مصالح خاصة بقى زي العسل ..!! يا حج سعيد اعرفك بس ان رأيك اللي بتكتبه او تقوله جتى شهادة ستحاسب عليها امام الله مش مجرد كلام قاعد نقوله عالمصطبة وتقوم ..!! فالاخوان بلاشك عندهم اخطاء ومن منا لا يخطئ ولكن هل اخطائهم كانت تستوجب ما يفعل بهم الآن ..؟؟!! ويا ريت ترد لى السؤال ده بالذات ايه هي الاخطاء الفظيعة للاخوان اللي العسكر دلوقتي تلاشوها وقدموا بديل افضل ..؟؟؟ يا ريت لوعندك جرأة ترد بالمنطق يمكن اقتنع بكلامك وانضم لمؤيدين السيسي ..!! وكمان ايه رايك في زيادة الاسعار على الغلابة اللي بتزيد الفقير فقرا والغني ثراااااااء ولا برضه الاخوان هما اللي رفعوا الاسعار ..!!!
السبت 12 يوليو 2014, 00:29 كتبه: سعدابو محمد
EG
يااخ سعيد اتقى الله اولاومتظلمش حد احنا عيشين فى قرب
الجمعة 11 يوليو 2014, 20:22 كتبه: الحاج سعيد
EG
للأخ أبوزيد .. كن موضعي في التعليق ولا ترموا الناس بالكلام السفيه ، وحسبي الله ونعم الوكيل في كل من يرمي الناس بالباطل وحسبنا الله ونعم الوكيل في السنة الكبيسة للسادة الإخوان الذين تسببوا في خراب مصر
الجمعة 11 يوليو 2014, 19:33 كتبه: Abouzaid
EG
حسبى الله ونعم الوكيل....هو ده العدل الى هيجيبهولكم السيسى!
مباريات :
المباراة السابقة 2012-07-22
المباراة القادمة
 
استفتاء
ما تقييمك لأداء شريف إكرامي للموسم الحالي؟
تصويت